Nakupujte fér potraviny
bez éček s naší aplikací
>
>
>
Více informací

MĚNÍME TVÁŘ I NÁZEV - Už nebudeme „ZDRAVÍ“, budeme „FÉR“

Publikováno: 29.05.2017     Autor: FÉR potravina

K 1.6.2017 jsme se rozhodli sjednotit název sdružení, webových stránek, loga i aplikace. Poneseme označení lépe vystihující podstatu naší práce. Už nejsme „ZDRAVÍ“, ale jsme „FÉR“.


Rebrandujeme! Měníme název i logo.  / Chceme být “Fér”, tak co vy na to?

Organizace “Zdravá potravina” se mění na “Fér potravina”. Máme sice úplně nové logo, ale naše idea zůstává. A hlavně nové logo lépe vystihuje význam naší práce. Chcete vědět, co nás k tomu vedlo?

Proč “Fér” a ne “Zdravě” aneb proč rebrandujeme?

Vyzpovídali jsme majitele organizace pana Josefa Hůlu a odbornou garantku paní Hanku Stříteckou, co všechno vedlo ke změně zavedeného názvu a loga organizace Zdravá potravina,z.s.. Můžeme tak nahlédnout pod pokličku projektu! :)

Co vás vedlo ke změně loga a k rozhodnutí pustit se do rebrandingu?

Pepa: Neziskovka funguje od roku 2009 a za tu dobu jsme poznali a bavili se s velkým počtem lidí, kteří se zajímají o kvalitu potravin a jejich složení. Pochopili jsme, že je třeba náš brand “Čteme etikety za Vás” změnit tak, aby byl srozumitelnější pro širokou veřejnost.. Chtěli jsme celý projekt sjednotit, aby název organizace, aplikace i logo byly stejné. Proto jsme se rozhodli pro kompletní rebranding - přejmenování organizace a obsahovou i grafickou změnu loga.

Hanka: K rebrandingu nás vedlo hlavně to, abychom skrz název a logo dokázali vysvětlit, co děláme. Chceme, aby zákazník, který uvidí logo na výrobku, pochopil, co to pro něho znamená. Ti, kteří nás neznali, nechápali, proč je na potravině  (brambůrky, párky) logo, které má vyobrazené zelené jablíčko a nápis Zdravá potravina, i přesto, že daná potravina není považována ve výživě člověka za zdravou. Proto jsme název změnili na Fér, jelikož hodnotíme kvalitu, nikoliv zdraví. Fér potravina evokuje poctivost.

 Jak jste volili tento název?

Pepa: To bylo velmi zajímavé a kreativní. Sešli jsme se v kanceláři všichni, kteří na projektu pracujeme a pozval jsem i kolegy z marketingu z mé druhé firmy. Na meeting jsme šli s předem promyšlenými návrhy na přejmenování projektu. Padaly různé varianty a vzájemně jsme si je komentovali a kritizovali. Této kreativní debaty se účastnil i náš grafik, který komentoval výsledné slovní spojení a jeho možnosti implementace do loga. A tak vznikla “Fér” potravina :)

Hanka: Potřebovali jsme změnit slovo “Zdravá” na slovo vystihující kvalitu a adresnost potraviny, přičemž jsme chtěli ponechat slovo potravina, aby bylo jasné, že se jedná pouze o potravinářské výrobky. Uvažovali jsme i slovech “složení”, “etiketa” a přídavných jménech jako “bezva” nebo “férová”. Spojení “Fér potravina” nám nakonec dávalo největší smysl.

Výrazně se změnilo především logo, jaký je jeho význam nyní?

Pepa: Aktuální podoba loga více odpovídá tomu, co vlastně děláme - čteme etikety a potraviny, které mají podle nás správné - férové - složení, obrandujeme. Proto “Fér potravina” Význam loga je stále stejný, jen lépe vysvětluje svůj význam, je čitelnější a má jednotnější barvy.

Hanka: Věta “Čteme etikety za vás” u loga zůstala. Tím vysvětlujeme, že jsme za zákazníky přečetli etikety a oni již mohou jen nakupovat.  Odstranili jsme zelené jablíčko, které evokovalo spíše zdraví a mohlo být tudíž spojováno s pozitivními účinky na zdraví člověka, což není pravda. Místo jablíčka jsme dali znak OK brandu - jako potvrzení přečtení etikety a značky férovosti.

Jaké tam jsou teď základní barvy a proč?

Hanka: Původně jsem byla proti opouštět naše barvy oranžovou a zelenou. Bohužel v případě různého barevného pozadí logo zanikalo a nebylo čitelné. Proto jsem souhlasila se stěžejní červenou barvou, která nyní vévodí celému logu. Červenou barvu jsme zvolili proto, že je výrazná a souvisí s naší tématikou - upozorňujeme na nějakou skutečnost. Značka OK (fajfka) brandu signalizuje sdělení “ano, je to fér”.

Co přinese tato změna uživatelům?

Pepa: Stále děláme to samé, změna je jen v rámci lepšího pochopení našeho loga a toho, co děláme. Naše logo používají výrobci na své výrobky, mj. i Penny Market, jako Značku kvality ve svých řetězcích na letácích. Proto jsme chtěli, aby logo bylo více viditelné a lépe čitelné.

Hanka: Chceme, aby lidé díky logu “Fér potravina” věděli, kterou potravinu mají koupit. U příkladu párků, které vypadají všechny téměř stejně, ale některé z nich obsahují suroviny, které tam podle nás být nemají (separáty, škrob, éčka) a jsou tedy nekvalitní. Klademe důraz na to, aby se poctiví výrobci mohli lépe odlišit od těch ostatních.

Jaký je první dojem, který má člověk získat po shlédnutí loga a přečtení názvu?

Pepa: Že se jedná o výrobek, u kterého někdo zjistil, že je “ok”, tedy kvalitní.

Hanka: Že se jedná o potravinu, která neobsahuje “zakamuflované” přísady, které by tam být neměly a které v potravině nechceme. Např. v jogurtu není želatina, v uzenině není škrob apod.

 

Co myslíte, podařilo se nám to? :) Napište nám feedback na nové logo na logo@ferpotravina.cz



Diskuse k článku

Zatím nebyl přidán žádný komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen.

Nejnovější články

"Řecký" jogurt

Spousta lidí si myslí, že "řecký" jogurt se od ostatních jogurtů liší zejména v…

Země živitelka

Země živitelka je největší a nejvýznamnější agrosalón svého typu zaměřující se…

Kaufland stahuje z vlastního rozhodnutí výrobek Katy bílá

Společnost Kaufland Česká reublika v.o.s. zveřejnila na svém webu informaci o…
Novinky, akce, recepty a mnoho dalšího
pravidelně ve vašem emailu
Chcete vidět jak náš newsletter vypadá?