Databáze potravin


Chleba

Pečivo je od pradávna číslem jedna v domácnostech našich předků, ale i v těch našich. Chléb někteří jíme denně, proto bychom měli věnovat zvýšenou pozornost jeho výběru. Nejen obiloviny, které byly použité při výrobě, ale i celkový obsah vlákniny by nás měl zajímat při volbě bochníku chleba, popř. housky v supermarketu. Dle legislativy musí výrobce označovat všechny výrobky, ať už balené nebo prodávané v regálu volně, bez obalu. Upřednostňujte výrobky z celozrnné žitné, špaldové nebo pohankové mouky, před těmi s obsahem bílé pšeničné mouky. Nejen, že déle vydrží, ale jsou zdravější a obsahují více vlákniny. Pokud se jedná o výrobek, kde byly při výrobě použity mouky z dvou obilovin, dejte pozor, aby byla pšenice až na druhém místě (např. žitno-pšeničný chléb). Obsah vlákniny by neměl být nikdy pod 6 %. Pokud na obale objevíte text: S vysokým obsahem vlákniny, můžete si být jisti, že minimálně požadovaných 6 g / 100 g výrobku obsahuje. Vždy dbejte na výběr skutečně celozrnného pečiva. Nikoliv vícezrnné, cereální atd., Ačkoliv vám to může znít zdravěji. Zároveň nevybírejte jen podle tmavé barvy. Výrobci často bílý chléb dobarvují. Barvivy ani jinými aditivy se ale obsah vlákniny rozhodně nezvýší.

TIP: Nikdy nejezte pečivo samotné. Vždy si přidejte na talíř plátek šunky, sýra, vejce nebo luštěninovou pomazánku. Vše doplňte ještě porcí čerstvé zeleniny.

Svět zdraví

172 potravin v kategorii

Nejlépe hodnocené Nejnovější