Nakupujte fér potraviny
bez éček s naší aplikací
>
>
>
Více informací

8 bezmasých zdrojů bílkovin

Publikováno: 18.03.2014     Autor: ZdraváPotravina.cz

Zdroje bílkovin - nejsou jen v mase a živočišných výrobcích. Doplnit je můžeme i ze zeleniny a ovoce.


Bílkoviny, neboli proteiny, jsou obsaženy v mase, masných a mléčných výrobcích. Ale kromě toho také v zelenině, luštěnině, ovoci a semenech. Podívejte se s námi na ty, které bílkovin obsahují větší množství.



Diskuse k článku

sharunka03 | 18.03.2014 - 16:14

Myslela jsem si, že semena z cuket, jsou nepoživatelná, tak to je milé překvapení. Až bude mít táta zase mega úrodu cuket, tak si ty semínka nasuším.

Lucka | 18.03.2014 - 17:19

Černé fazole mě potěšily, dnes jsem je koupila poprvé, ale předpokládám, že oproti jiným, které jsem už vyzkoušela, se lišit nebudou =) Mimo jiné mají v CL pěknou jarní akci na 28 výrobků =)Kromě avokáda jsou to všechno moje (jakožo vegetariána) pravidelné zdroje bílkovin, na které nedám dopustit :-)

Sunriska | 18.03.2014 - 18:50

Jj, bílkoviny jsou všude kolem nás i bez masa..:) Je mi jasné, že denně jako vegetarián určitě nedosahuji doporučené denní dávky bílkovin, která je asi 30 g. Ale hodně přemýšlím nad tím, co denně jím a myslím na to, abych měla příjem bílkovin rovnoměrně rozvržený. Určitě není ideální jeden den jíst ovoce, zeleninu (i když i v mrkvi nebo banánu je také nezanedbatelné množství bílkovin) nebo obiloviny a druhý den se nacpat tempehem, luštěninama a oříškama. Jeee, Lucko, dík za informaci. Co nejdřív letím do zdravý omrknout akci, určitě bude i něco, co pravidelně kupuju...:)

anonymní uživatel | 19.03.2014 - 08:32

Dotaz na síti G+: Podle http://medunka.pvsp.cz v článku o quinoe, cituji: 'Obsahuje vysoké hodnoty kompletní bílkoviny.' Měla by tak obsahovat všech 9 esenciálních aminokyselin. Údajně by je mělo obsahovat i tofu a tedy i další výrobky ze sóji. Je to tak?

ZdraváPotravina.cz | 19.03.2014 - 08:35

ano, v soji a quinoii a tedy i vyrobku z nich, je sice plne zastoupeni esenc.aminokyselin, ale bohuzel v nizsim mnozstvi nez je tomu u zivocisnych. Uplatnuje se zde pak tzv. Rubnerův zákon limitní aminokyseliny říká, že využití aminokyselin z přijatých bílkovin závisí na obsahu nejméně zastoupené esenciální aminokyseliny. To znamená, že z přijatých aminokyselin se jich do vlastních proteinů zabuduje jen tolik, kolik odpovídá množství nejméně zastoupené esenciální aminokyseliny.A protože amikokyseliny se v organismu neskladují, ostatní aminokyseliny jsou rozloženy, a to i tehdy, když v organismu panuje celkový nedostatek bílkovin.obecne v obilovinach je limitni lysin a v lusteninach zase methionin nebo cystein,v kukurici i tryptofan, proto je dobre tyto dva druhy kombinovat dohromady - pripadne pridat male mnozstvi zivocisne bilk v podobe mlec.vyr.nebo vejce.Pozn.: Kolegyně psala odpověď na mobilu, proto prosím omluvte chybějící diakritiku

Martin Vozka | 23.03.2014 - 11:22

Pěkné, děkuji.

anonymní uživatel | 12.04.2014 - 12:00

Burské ořechy též.

isabela.krasna | 9.08.2014 - 12:35

Dobrý den, milé to překvapení. Když jsem si četla tento zajímavý článek, napadlo mě, že určitě jde vyrobit tempeh doma. Zkoušel jste to někdo? Já jsem si hledala nějaké informace a našla jsem toto: http://www.eshop.ekokoza.cz/Jak-si-vyrobit-tempeh/. Zajímalo by mě, zda s tím máte někdo zkušenosti. Děkuji.

Lucka | 9.08.2014 - 16:08

Jde Isabel, ale je to trošku náročnější, jak na potřeby tak i na teplotu =)

Martin Vozka | 9.08.2014 - 17:00

Jsou pekárny na chleba, které na to mají program a domácí digitální elektrické trouby to umí taky, takže teplota zas tak veliký problém nebude a kultura v prášku se dá sehnat a pak si ji množíte podobně jako se množí kvásek na kváskový chleba. Ještě jsem tempeh nedělal, ale podle toho, co píšou ti, kteří to dělají, tak to zas tak složité nebude, jen tu stálou teplotu je potřeba zajistit. Myslím, že by to mohly umět i jogurtovače. Tady je k sehnání ta kultura: http://www.eshop.ekokoza.cz/Vyroba-tofu-a-tempehu/Tempeh-starter.htmlA třeba tahle pekárna zvládne i tempeh: http://domaci-pekarny.heureka.cz/eta-2147-duplica/specifikace/#text

isabela.krasna | 10.08.2014 - 13:04

Děkuji vám za tipy. Možná ještě budu hledat nějaké informace než se do toho pustím :-D.

anonymní uživatel | 10.03.2015 - 12:15

Jeee to jsem ráda, že jsem na tuto diskuzi narazila, objevila jsem totiž článek, který hovoří o úplně stejných potravinách (přiložím ho) :)

Martin Vozka | 11.03.2015 - 07:35

Zajímavá tabulka.

anonymní uživatel | 4.06.2015 - 18:23

A co hemp seeds...o nich som cital ze obsahuji vsetkych 8 zakladnych aminokyselin a tiez chia seeds 

Přidat komentář

Nejnovější články

Eidam, levnější konkurence proteinovým tyčinkám

Na eidam se někdy nahlíží jako na laciný sýr vhodný pro vaření. Opravdu si…

Musí být mražené horší než čerstvé?

Při správném výběru a vhodné úpravě ovoce a zeleniny nemusí být vždy mražené…

Chutnali jsme hotovky...

Černé ovce testovaly hotovky a přizvaly nás...
Novinky, akce, recepty a mnoho dalšího
pravidelně ve vašem emailu
Chcete vidět jak náš newsletter vypadá?