Nakupujte fér potraviny
bez éček s naší aplikací
>
>
>
Více informací

Loňské kontroly burčáků...

Publikováno: 11.03.2022     Autor: FÉR potravina

Do další sezóny BURČÁKU je ještě daleko, ale jak to bylo v loňské sezóně se můžeme podívat v konečné zprávě. A výsledky rozhodně nejsou špatné!


Burčák je národní legislativou chráněný tradiční výraz, jehož použití je vyhrazeno pro částečně zkvašený hroznový mošt vyrobený z hroznů révy vinné sklizených a zpracovaných v České republice v daném roce a prodejní sezóna je ohraničena obdobím od 1. 8. do 30. 11. Výrobek totožných parametrů, ovšem vyrobený z hroznů sklizených mimo ČR, je možné prodávat pod názvem „částečně zkvašený hroznový mošt“, nikoliv „burčák“.

By byl byl burčák burčátem a nedocházelo ke klamání spotřebitele má na starosti  Státní zemědělská a potravinářská inspekceSZPI.

Výsledky kontrol burčáku a částečně zkvašeného hroznového moštu (ČZHM) v prodejní sezóně 2021 ukázaly pozitivní trend, kdy požadavkům právních předpisů při hodnocení v laboratoři nevyhověl pouze jediný vzorek. Přehled všech vyhovujících i nevyhovujících vzorků hodnocených v rámci kontrolní akce viz web Potraviny na pranýři v sekci Tematické kontroly.

V předchozí sezóně 2020 inspektoři odebrali k laboratornímu rozboru 59 vzorů a nevyhovělo 5 z nich, v r. 2019 bylo laboratorně hodnoceno 61 vzorků a nevyhovělo 10, v r. 2018 bylo laboratorně hodnoceno 44 vzorků a nevyhovělo 5, v r. 2017 bylo laboratorně hodnoceno 51 vzorků, ze kterých nevyhovělo 7 a v r. 2016 bylo laboratorně hodnoceno 69 vzorků, ze kterých nevyhověly 4.

tak uvidíme jak na tom bude sezóna 2022!

Zdroj: SZPI

Nejnovější články

Nutrivigilance – zpráva za rok 2023

NUTRIVIGILANCE - zdravotní bdělost nad potravinami- souhrnná zpráva za rok 2023.

Test quinoy 2024

Ačkoliv je quinoa jedna z nejstarších plodin světa, Evropa ji objevila teprve…

Legionella: Tichý zabiják vody

I přes velmi přísné vyhlášky a limity může dojít ke kontaminaci vody.…
Novinky, akce, recepty a mnoho dalšího
pravidelně ve vašem emailu
Chcete vidět jak náš newsletter vypadá?