Nakupujte fér potraviny
bez éček s naší aplikací
>
>
>
Více informací

Slovníček pojmů - AROMA

Publikováno: 25.02.2024     Autor: FÉR potravina

Aroma, aromata, přírodní "jaké" aroma, či l(přírodní) látka určená k aromatizaci. Jaký je v tom rozdíl?


Díky tomu, že potraviny příliš opracováváme, používáme jiné základní suroviny, než bychom měli či část v nich nahrazujeme chuťově a čichově nevýraznými látkami (škrob, guma…), tak aby nám pak potraviny voněly, jak chceme a potřebujeme, sáhne výrobce potravin po aromatizaci.

Aroma je pak buď syntetické, nebo přírodní. Označení přírodně identické se už dlouhý čas nepoužívá.

Kdy se tedy smí použít ten který výraz?

U syntetických aromat stačí uvést ve složení potraviny pouze výraz „aroma“ a v případě, že se jedná o více než jedno aroma, pak „aromata“, nebo lze uvést i bližší popisné označení aroma, např. „jahodové aroma“.

Výraz „přírodní aroma“ lze používat pouze pro látky určené k aromatizaci, v nichž aromatická složka obsahuje výhradně přírodní aromatické látky. Označení „přírodní“ lze používat pouze ve spojení s odkazem zdroj aromatu, pokud alespoň 95 % hmotnostních aromatické složky bylo získáno z uvedeného výchozího materiálu. Takže na rozdíl od syntetických aromat se musí vždy uvést při označování ve složení potraviny u výrazu „přírodní aroma“ původ tohoto aromatu, např. „přírodní malinové aroma“. Pouze je-li aromatická složka získána z různých výchozích materiálů, a pokud by uvedení výchozích materiálů neodráželo jejich identickou vůni nebo chuť použije se výraz „přírodní látka určená k aromatizaci.“

Zdroj: PotravinyINFO.cz

Nejnovější články

Zahraniční test: Pražená mletá káva

Členové Německé spotřebitelské organizace Stiftung Warentest připravili jeden z…

Bezlaktózové neznamená méněcenné: Pravda o živinách

Stále více lidí sahá po bezlaktózových výrobcích, ať už kvůli intoleranci, nebo…

Test mražené pizzy 2025

Po mražené pizze sáhl snad každý, kdo byl nucen v časové tísni vytvořit…
Novinky, akce, recepty a mnoho dalšího
pravidelně ve vašem emailu
Chcete vidět jak náš newsletter vypadá?