Nakupujte fér potraviny
bez éček s naší aplikací
>
>
>
Více informací

Úspěšný boj s alergií

Publikováno: 16.02.2009     Autor: Neznámý


Do doby, než se moje alergie projevila (cca 6 let zpátky), jsem svoji stravu a životní styl neřešil, asi tak jako většina populace. Jedl jsem a pil to, na co jsem zrovna měl chuť. Jsem sice abstinent a nekuřák, ale na druhou stranu k mým oblíbeným jídlům, na kterých jsem si s chutí pochutnal, patřila, řekl bych "česká klasika" - guláš, maso na všechny způsoby, smažený sýr s tatarskou omáčkou, všemožné majonézové saláty (obzvlášť ten rybí a pochoutkový) a z těch ne úplně typicky českých pochoutek ještě například coca-cola a další barevné přeslazené nápoje, pizza, hamburgery, pokrmy z fastfoodu a spousta dalších "zdravých" jídel. Rozepisovat se dál nebudu, seznam by byl určitě dlouhý.

V té době jsem neřešil ani éčka, ani jiné možné problémy, které by z mojí stravy mohly vzniknout. Vždyť přece tahle jídla jí každý, jsou všude v restauracích a prodejnách. Alespoň tohle dnes slyším hodně často od svého okolí. Zbytečně se s lidmi nehádám a nepřesvědčuji je. Jak se říká, sytý hladovému nevěří, stejně tak člověk, který na sobě nepociťuje žádné akutní příznaky, nemá důvod svůj přístup nijak měnit.

Zpátky tedy ke mně. Moje alergie se neprojevila v jeden den a nějak akutně. Přišla zvolna a to mně určitou dobu umožňovalo s ní bez problému žít. Tím, že jsem se čas od času osypal, naběhla mně vyrážka nebo se mi hůř dýchalo, jsem se nezabýval. Navíc jsem na to ani neměl čas. Vždyť jsem podnikal, a to člověk nemá čas být nemocný, nemá čas řešit zdánlivé maličkosti. Ale to trvá jen do té chvíle, než se skrytý problém skutečně pořádně projeví. Drobné osypání ani vyrážka nemizely, naopak jsem dost přesně vypozoroval, kdy se objevují. Bylo to zejména ve chvílích, kdy jsem rychle změnil svoji okolní teplotu, například přešel z vyhřáté místnosti do zimního mrazivého dne, anebo naopak přišel ze zimy domů a nedej bože si dal třeba teplou polévku v restauraci. V tu chvíli se některé části mého těla musely asi zbláznit a najednou mi natekl třeba prst, ruka, ret či oči... Jelikož to začalo pozvolna, člověk si na tohle podivné chování své schránky zvykne a už s tím tak trochu i počítá.

Skutečný problém ale přijde, když i tohle rozmarné chování člověka překvapí a jde mu doslova o život. To se stalo jednoho zimního dne, kdy na mě "lezla" nějaká chřipka a nenapadlo mě nic lepšího, než si napustit horkou vanu a takhle se rychle vypotit. Vždyť přece podnikám, žiju v jednom kole a v jídle se odbývám. A co se asi tak nestalo, když jsem z té vařící vany vyskočil do poměrně chladného prostředí panelového bytu? Během necelé čtvrthodinky jsem natekl takovým způsobem, že pohled na mě už nebyl ani moc komický jako dřív. Musím přiznat, že můj nateklý ret, nos a uši skutečně působily komicky, jeden z mých kamarádů, dokonce prohlásil něco o shodné podobě s Mickey Mousem. Ale zpátky do pokoje, ve kterém sedím na posteli a čekám, jak dál se bude situace s pokračujícím natékáním vyvíjet. Ve chvíli, kdy jsem přestával díky stáhnutému hrdlu dýchat, pochopila i moje přítelkyně, že situace je vážná, zavolala záchranku. A už jsem se vezl prvotřídním taxíkem směr nemocnice. Z cesty si moc nepamatuju, protože jsem si užíval příjemného kyslíku proudícího z masky na obličeji a kalciové injekce a byl jsem rád, že dýchám. Jak málo stačí člověku najednou ke štěstí! :-)

Ráno jsem splasknul (většinou to bylo tak do hodiny, tentokrát to trvalo trochu déle) a šel jsem vesele domů. Tahle událost mě donutila k zastavení a přehodnocení svého života. Začal jsem hledat odpověď na otázku, co se stalo a proč. Od lékařů s diplomem a titulem jsem se toho moc nedozvěděl. Všemožné testy ukázaly jen to, že jsem dokonale zdravý, ale ne vše se dá změřit a popsat. Dál jsem tedy od alergologů pokračoval cestou k léčitelům a lidem, kteří se tak nazývají. Ani zde jsem moc nepochodil, každý měl zaručený recept, ale ani to moc nepomáhalo a vesele jsem natékal dál.

Byl čas na pořádnou logickou úvahu a selský rozum. Neříkám, že moje teorie, kterou zde popíšu, je ověřená, lékařsky popsaná, neprůstřelná jediná pravda světa, ale na mě sedí a myslím, že nebudu sám, kdo se v ní pozná. Přemýšlel jsem, proč moje tělo reaguje tak, jak reaguje. Napadlo mě, co když je ve mně něco, co tělu nedělá dobře, a ten přechod z tepla do zimy nebo opačně je jen způsob, jak se ty špatné látky z mého těla dostávají ven skrze pot, který tělo vyloučí při změně okolního tepla. Řekl jsem si, co s tím můžu dělat? To, na co jsem nakonec přišel a co mně s alergií pomohlo, je prosté a přitom logické. Alespoň mně to dává smysl. Posuďte sami. Začal jsem zásadně omezovat svůj jídelníček, především tuky, smažená jídla, vepřové maso a potraviny s "éčky". Rozhodně to nešlo hladce a nešlo to hned. Člověku něco chutná a hodně těžko se přemáhá, aby si radši dal zeleninový salát místo krásně usmaženého sýra s tatarkou. Dneska jsem na tom tak, že představa toho sýra ve mně vyvolává... - no, rozhodně ne příjemné pocity v žaludku, ale dalo to práci, než jsem se odnaučil poslouchat chuť a naopak naučil svou chuť ocenit i jinak upravovaná a složená jídla, třeba ten výborný zeleninový salát.

Takže změna jídelníčku byla jasný krok, co nejvíc omezit přísun chemikálií a všech možných látek, které mému tělu očividně neprospívají. Ale bylo to málo. Alergie se sice zmírnila, ale stále o sobě dávala hodně vědět. Uvědomil jsem si další věc. I když se snažím sebevíc, pořád v sobě nějaké škodlivé látky mám. Jak je tedy z těla dostat ven, když už nedokážu stoprocentně zamezit jejich přísunu? Pitný režim. Dřív jsem vypil zhruba litr tekutin denně, v létě asi víc, ale byly to tekutiny typu coca-cola a jiné sladké barevné tekutiny. Takže jsem je vyloučil i je a nahradil obyčejnou vodou (z kohoutku i balenou), čaji (černými i zelenými) a pro chuť i džusy (samozřejmě jen stoprocentními). Denně jsem vypil přes 2 litry, dnes je to i víc. Pozoroval jsem zlepšení, pitný režim průběžně za celý den pomáhal.

Poslední věc, která mě napadla. Nedá se nějak zrychlit celý ten proces vylučování škodlivin z těla? Vylučují se přece potem. A kdy se člověk potí? Když sportuje. Pohyb jsem měl vždycky rád, ale poslední roky jsem na něj neměl čas a vlastně pak už ani chuť. Je to otrava, když se např. člověk zadýchá na kole a na zádech má z potu řeku. Nemá cenu vyjíždět ven, moderní svět nabízí mnohem příjemnější trávení volného času - televize, internet, mobil, výběr je tak bohatý. Takže jsem oprášil kolo, v zimě lyže, celoročně je k dispozici plavecký bazén, najednou těch příležitostí jak se hýbat bylo víc a víc. Objevil jsem novou skvělou hru jménem squash, při které je vyplavení škodlivin a asi i všeho tekutého z těla zaručeno. Spotřeba tekutin se mi díky sportu zvedla na 3-4 litry denně.

Zajímavé bylo, že alergie zmizela. Čím to? Vždyť jsem nebral žádné certifikované, homologované a předražené léky? Jen voda a sport? Není to moc jednoduché? Asi ano, ale funguje to a myslím, že nebudu jediný, komu by prospěla taková změna. Osobně zastávám názor, že škodliviny, tedy ehm... přesněji látky obsažené v potravinách, působí na každého, jen ne na každém se projevují takovým viditelným způsobem jako třeba na mně. Beru to ale jako výhodu a pozitivum, protože mě moje tělo upozornilo, že se něco děje špatně a že je potřeba s tím něco dělat. Rozhodně je to tak lepší, než žít dalších dvacet let ve sladké nevědomosti. Mohl jsem jako ostatní, kteří tak žijí, žít dál a posmívat se lidem, kteří se zabývají zdravou výživou a žijí zdravě. Zažívám to téměř denně od kolegů přes známé a přátele. Zvykl jsem si poslouchat, že jím zeleninu jako králík nebo ptačí zob jako ptáci. :-)

Ale kde se pak berou ty zajímavé choroby ve středním a pozdějším věku? Vždyť jsem majonézu, smažák, hranolky a colu jedl celý život a nic mi nebylo, tak jak to, že mám najednou problém? To je divné!

Nenabízím žádnou zázračnou dietu, nic neprodávám, ani nejsem dealerem žádné nadnárodní společnosti. :-) To, o čem mluvím, je zdarma, nestojí to nic než jen vlastní vůli a jako jediné vedlejší účinky to přináší lepší pocit ze života a i z toho, že se nezadýchám do schodů. A hlavně - alergie mě už netrápí.

Rudolf (26 let)



Diskuse k článku

anonymní uživatel | 20.02.2009 - 21:28

Milý Rudolf, ďakujem za Vaše skúsenosti. Myslím, že bojujem s niečím podobným. Všetky testy ukázali, že som veľmi zdravá a nemám žiadnu alergiu. Napúchajú mi oči, ústa, praská koža, .... Nepomáhajú ani liečitelia. Skončila som pri podozrení na éčka. Aj preto som našla Váš príspevok. Určite vyskúšam Vašu teóriu.

anonymní uživatel | 23.02.2009 - 11:39

Milá Marto, díky za Váš příspěvek.. Jsem rád, jestli můj příběh někomu pomůže najít cestu ven z alergie. Jak jsem psal, nejedná se o nějakou převratnou myšlenku, jen pouhý selský rozum... V článku jsem zapomněl uvést, že jedním z dalších průvodních jevů byl atopický exém na obličeji, který se mě průbežně drží celou dobu. Samozřejmě s krvavou tváří z dob kdy alergie vrcholila se to nedá srovnat. Těď je to víceméně neznatelné, ale výborně mě ten atopický exém reaguje na množství chemie v mém těle. Opět to může být jen jedna z mých nepodložených domněnek, ale u mě funguje vcelku spolehlivě. Jakmile se někdy stane a zhřeším jídlem o kterém vím, že bych jíst neměl, netrvá dlouho, a do druhého dne je exém horší. I to mě utvrzuje v tom, že příčinou mých problémů je chemie a celkově nezdravá strava.

anonymní uživatel | 20.03.2009 - 17:50

Ahoj Rudolfe, k tomu exému: Náš syn měl taktéž atopický ekzém, který se mu objevil v souvislosti na podráždění střev při nemoci mléčným cukrem z jogurtů - ale podařilo se nám ho vyléčit urinoterapií (viz kniha od Jirky Cingroše, nebo MUDr Vilmy Partykové). Zároveň s urinoterapií bral probiotika (pomáhají napravit mikroflóru ve střevech ale je zapotřebí je mít čisté) a velice rychle ekzém odešel. Tomu všemu ještě pomohlo to, že je od malička vegetarián jako jeho rodiče a nyní již nepijeme ani mléko, které je průvodcem všech možných alergií. Zároveň nekupujeme potraviny s emulgátory. Resp. jíme to, co si vypěstujeme nebo kupujeme z pro bio pytle s obilím, ze kterých doma připravujeme téměř vše. Ať všem zdraví dobře slouží.

anonymní uživatel | 13.04.2009 - 15:55

Ahoj Rudolfe, omlouvám se, ale při přečtení Tvého článku se musím trochu smát. Z jedné strany máš pravdu, hambáč, smažák, majonéza, atd. nepatří ke zdravým jídlům. Ale trochu se zkus pozastavit nad éčkama. Myslíš si opravdu, že všechny jsou škodlivé? Spoustu lidí si to myslí, ale bral by si vitamin C (kyselina askorbová a její deriváty, z kterých se v lidském organismu vytváří - E 300, 301, 315, 316)opravdu jako škodlivé éčko. No je jich víc, ale nechce se mi o tom rozepisovat. Jinak k exému. Spoustu exémů je způsobeno především nevyrovnanou psychikou a stresem nynější společnosti, zvlášť pokud se člověk pohybuje ve světě podnikání. Například mám sestru, kterou když někdo vytočí, nebo má určité problémy, tak reakce jejího organismu je to, že jde zvracet. Tím že člověk začne cvičit, je samozřejmostí, že se mu bude lépe šlapat do schodů, bude se cítit celkově lépe. Samotná zeleninová strava je nedostatečná z hlediska některých esenciálních látek. Člověk zkrátka potřebuje pestrou a vydatnou stravu. Takže otázka nakonec, nebyl tvůj exém způsoben z psychických problémů, kterým se už tělo nedokázalo bránit? Něco takového málo kdo připustí... Není to tím, že ses dal do kupy, začal si dodržovat pitný režim, nutný pro správnou práci ledvin a pro vylučování všech cizích látek z těla, začal sportovat a cítit se díky tomu vitálnější a plný elánu do života? Omlouvám se za tvrdou kritiku.

anonymní uživatel | 29.04.2009 - 02:45

K tomu ekzému, narazil jsem na knížku 'Páter František Ferda', což byl náš bylinkář a právě čaj z dubové kůra mladší 10 let pomáhá jak proti nekterým ekzémům tak i proti infekci dýchacích cest. Jen tak mezi řečí, ať to pomůže všem, kdo má problém a zajímá se o různé metody.

anonymní uživatel | 3.05.2009 - 21:10

Ráda bych okomentovala příspěvek p. Tomáše. Mám dvouletou dceru a má atopický ekzém na tváři. Myslím, že psychické problémy opravdu nemá. Zajímavé je, že nejsme sami, jen v naší vesnici o 300 obyvatelích znám 3 děti s těmito problémy. Psychickými problémy to asi určitě nebude. Tak čím to tedy je? Dodávám, že bydlíme na Vysočině, takže životní prostředí poměrně čisté.

anonymní uživatel | 7.05.2009 - 15:38

Mám 4,5 letou dceru a ekzém se u ní objevil, když začala velmi pomalu přecházet na pevnou stravu, v sedmi měsících. Kojená do téměř 3 let. Postupně jsem zjistila, že potravinářská aditiva nesmí, jinak nastoupí rychlý atak ekzému, který si rozškrábe až do krvavých, mokvajících ran. Každému, kdo se posmívá zdravému způsobu života a hledá problémy jinde - psychiku budete mít kdesi v háji, když vás všechno svědí a bolí - bych mou dcerku přála vidět, když se škrábe a pláče, protože jí hodná prababička dala bonbónek, který je chemicku sloučeninou.... Jsem přesvědčená, že potravinářská aditiva nesnáší každý z nás, jen něčí tělo to dá najevo dříve formou ekzému, a některé se jimi nasytí a pak propuknou nemoci mnohem horšího typu. Samozřejmě, že mluvím, pane Tomáši o nebezpečných potravinářských aditivech. Časem se člověk naučí, že některá sem tam nevadí...

anonymní uživatel | 20.05.2009 - 14:31

Zdravím po dlouhé době, bohužel jsem nestihl dříve reagovat, a proto se omlouvám. Psal jsem, že většina nemocí je způsobeno psychickými problémy,což neznamená, že všechny. Je to docela těžké pochopit, jak je možné, že nemoci jsou způsobeny psychickým rázem. Může se jednat i o psychický blok, který je starší a není vyřešen. Konkrétně atopický exem může být způsoben narušenou psychykou (dokonce se může přenášet i z rodičů na děti). Ze zdravotního hlediska se jedná především o odezvu nemocných jater, nebo ledvin. Proto, například u Rudolfa také pomohlo dodržování pitného režimu. Je známo, že dodržování pitného režimu úspěšně pomáhá vyplavování nečistot z těla. A konkrétně potravinářské aditiva, neříkám že úplně všechny jsou opravdu v pořádku. Sám se divím, že v některých zemích je určité aditivum povoleno a v jiných zase ne. Ale lidi všechny hážou do jednoho pytle a odsuzují všechny, a ne že by si pořádně přečetli složení a uvědomili si, že některé výrobky jsou opravdu v pořádku, a jsou neškodné. Jen závěrem můžu říct, že nikdy neobhájím řádně to, co jsem napsal, jelikož velmi málo lidí připustí, že nemoci mohou být způsobeny z psychyckých potíží a hledají původce onemocnění ve škodlivých "éčkách". Vždyť existují i případy vyléčéní rakoviny bez doktorů.

anonymní uživatel | 21.05.2009 - 15:20

Zdravim vsechny v teto zajimave diskusi.Rada bych prispela take svym pribehem. Od mych 21 let me muj obvodni lekar oznacoval za atopika a tak se ke mne i choval. Cele tema je mi blizke zvlast ta cast s detmi co trpi exemy a jdou se uskrabat od svedeni a bolesti kuze. Sama jsem si tim prosla, no nanestesti moji rodicove nebyly natolik osviceni a po verdiktu kozniho lekare,ze mi nic neni jsem sklizela spis rozhorceni nez soucit nad sedrenou kuzi.Zdravotni problemy mi vyvrcholily v 25 letech, pred statnicemi, kdy me radna davka stresu dostala do zalostneho stavu. Kamarad mi doporucil vysadit lepek, no zazrakem se mi po 10 dnech ulevilo natolik, ze jsem nemela ani nutkani se skrabat, nicmene jizvy se mi hojily jeste cele leto. Proto bych chtela apelovat na vsechny maminky takovychto deti, zkuste vysadit lepek u exemu na mesic u svych ratolesti jestli se jim ulevi.Ja jsem mohla prozit klidnejsi leta, kdyby mi to nekdo poradil drive. Ja osobne jsem take presvedcena, ze kazdicka nemoc vznika na psychicke urovni, urcite postoje se mohou prenaset az do genetickeho kodu, po nasich predcich dedime nejen charakter a podobu, ale i sklony k urcitym nemocem, ktere mohou byt natolik silne, ze se projevi jiz pri narozeni a nemame silu s tim nic v dany moment udelat.Ja osobne to citim jako, ze kdyz si behem zivota zpusobim nemoc dostat se z ni me bude stat cestu 1 km, ale dostat se ze zdedene nemoci povazuju uz za cestu o delce 2 km, protoze je to spina fakt zazrana:). Vsichni si prejeme mit dobry pocit ze zivota. Velmi ocenuji kazdeho cloveka, ktery hleda zpusoby citit se lepe a nehycka si sve nemoci a nelituje se.Proto velmi ocenuji vsechny co tu pisi, ze se snazi zjistit, co dela jejich telu dobre a co ne. Me osobne je v prvni moment jedno z jakeho dusevniho stavu nebo postoje mam celiakii(alergie na lepek), potrebuju se dostat od toho alergenu pryc a dat se do kupy.Po svych mizernych zkusenostech s lekari zastavam nazor, ze je dulezite, jak se clovek citi, ne co najdou nebo nenajdou lekari. Velmi ocenuju, vsechny co v sobe najdou silu zmenit svuj dosavadni zivot a citit se lepe. Je to uctyhodne. Je mi blizka priroda a tak jsem vystudovala trvale udrzitelne vyuzivani prirodnich zdroju. Mozna ze nekdo povazuje tuto civilizaci za vyspelou, ale ja rozhodne ne. Jidlo se zmenilo na odpadky ve prospech male skupiny lidi.Bohuzel revolucni zmena technologickeho postupu pri produkci potravin, taktez drtive meni jeho chemicke slozeni, ikdyz na zelenine nenajdete E :). Tim nerikam aby lidi zacali lezt zpatky na stromy :)(Rada nekupujte ovoce a zeleninu puvodem mimo EU, plati tam jina legislativa, tzn. pri produkci je to tam jeste zhovadilejsi nez v EU). Po prostudovani tematiky Ecek (kniha vis co jis?) souhlasim, ze nektera ecka jsou i oznacenim pro vitaminy a jsou prospesna, jina si myslim, ze jsou latkami neprirozenymi a mohou vyvolavat nelibou reakci organismu a je proto vhodne se jim vyhnout. Ja osobne volim cestu nejmensiho zla, protoze dnes uz dobrych cest moc neni, zvlaste pro obyvatele vetsich mest.Extremy typu dite vegetarian mi prijdou jako vysledek fanatismu, prosim budme normalni, dospely vegetarian to je jeho volba, ale u deti to povazuji za neprirozene, zvlaste pokud nekolik generaci predku nebylo vegetariany, potom takove dite ma v genetickem kodu zadefinovanou spise vsezravost, tak je asi mensi zlo mu sem tam trochu toho masa v ciste podobe doprat, ma na to geneticky uzpusobeny metabolismus, nemusi umet vstrebat dostatek zivin pouze z nezivocisneho materialu. O psychickych pricinach nemoci si dovoluji napsat par radecku, pokud to nekoho nezajima, tak nemusi dal cist:) X krat jsem slysela definici,ze je alergie prehnana reakce na podnet Podle me osobni teorie vznika nejprve v dusi a v hlave a potom se dostava do tela (pokud ji uz predtim nezdedite). x krat jsem uvazovala co by to mohlo byt konkretne. Dospela jsem zatim sem: X krat jsem pozorovala, jak nekdo nekomu rekne jedine urazlive slovo, a ten druhy zareaguje, jak cert z krabicky, rudy krici, citi se strasne ukrivdene a ublizene, protoze si to vztahne a bere si neci slovo osobne, je cely rozliceny. Jedno urazlive slovo se da prirovnat k alergenu, je tak maly a tak bezvyznamny,dokud mu neci imunitni system neda takovy vyznam, ze vyvola brutalni reakci, dotycny casto zrudne, vyhazi se, smrka,kycha..nepodoba se to trosku? Mozna se mylim, ale myslim si, ze tento priklad stoji za to ho podrobit pozorovani a uvaham. U exemu je moje patrani jine, pokozka je nejvetsi organ a je to dotyk lidskeho tela s okolnim svetem. Nekdy muze byt tak dusna atmosfera, ze to clovek neunese a zvlaste pokud je malicky a nema to cim jeste pochopit, jedine cim se tomu brani je odpor k takovemu otravenemu prostredi, kdy telo je jako zasada a prostredi kyselina a na stycnych plochach to pekne vre (od toho jak se protichudne nazory na to jak by mel zivot vypadat tlucou). Dotycny se stiti toho nevlidneho sveta kolem sebe a nechce se ho dotykat a tak dochazi k obrovske aktivite na povrchu kuze, coz vede k exemu. Neni lehke akceptovat ten zkorumpovany svet, kde se potira vlastni rasa.Kazdy, zvlaste atopik, muze nahlednout do sveho srdce a podivat se, vuci cemu v okoli ma takovy odpor se dotknout, a co je tak tezke akceptovat. Uz jsem popismenkovala vsechno, co jsem mela na srdci. Po dlouhe dobe jsem mela chut a prilezitost se projevit snad na spravnem miste.Preji vam vsem hodne sily a odhodlani pri kazdodenni snaze citit se dobre.

anonymní uživatel | 22.05.2009 - 20:13

Příspěvek Petry z 21.05.2009 byl tak obsáhlý a zajímavý, že jsem jej přesunul a zařadil jako samostatný článek - rozhodně doporučuji k přečtení. Odkaz na článek zde.

anonymní uživatel | 30.06.2009 - 12:51

Ahoj Rudolfe, obdivuji Tvůj selský rozum i to, že jsi logicky nedal na lékaře a podle mého udělal jediné dobré, co jsi udělat mohl. Chtěla bych Tě v tom mocně podpořit, protože mám dlouholeté, naprosto jednoznačné zkušenosti se zdravou výživou, resp. se zdravým životním stylem. Pokud bys' se svými potížemi chtěl zatočit více méně definitivně, doporučila bych Ti pravidelné půsty, kt. s jedy v našem těle umí zacházet přímo zázračně; když tělo nepřijímá potravu, tak se samostravuje. Přednostně požírá nemocné a mrtvé buňky, dochází k detoxikaci ( kt. je potřeba podpořit výplachem střev )a tělo naprosto zregeneruje. To je jen velmi stručně řečeno, pokud bys' měl zájem o informace nebo o literaturu, řekni si. Já jsem si takhle odléčila mmj. dosti objemný fibrom, z mého okolí vím o dost zásadnějších zdravotních změnách. P. S. : Tomáš ( 13. 4. 09 ) píše, že rotlinná strava není z určitých důvodů dostatečná. Je to rozšířený omyl, pokud se člověk jenom základně opravdu zajímá, jak s věci mají, dojde k tomu, že rostlinná strava je mnohem víc než dostatečná. Nicméně se domnívám, že k tomu, abych žila zdravě a moje tělo fungovalo jak má, nemusím být nutně vegetariánem.

anonymní uživatel | 19.08.2009 - 15:24

hm, tak já mám potravinové alergie cca3 roky, projevy dost akutní - anafylaxe - stále nosím epinefrinovou injekci a nesmím jíst asi tak 95% potravin na našem trhu (v tescu si koupím maximálně mlíko:-)) a jen pro pořádek, alergie je chronická nemoc, té se člověk nezbaví, takže to není tím, že by si člověk vyčistil organizmus a ony ty Ige-éčka dostali rozum. Dejte mi rajče, česnek, papriku, jakýkoliv koření a do druhého dne jsem na 50% mrtvej. S potravinovou alergií je potřeba se naučit žít, zatím to furt neumím, ale učím se to, takže rudolfe blahopřeju! ale tohle rozhodně není návod na to, jak se zbavit alergií (toto píšu především pro ostatní)

anonymní uživatel | 5.09.2009 - 22:15

K poslednimu prispevku, neni nutne se vzdavat a smirovat se....predpokladam ze jste mlada. Mel jsem problemy s kuzi take a doktori neprisli na zadnou pricinu, obycejna zmena stravy, kdy si davam pozor na Ecka stacila abych zmenil cely pohled na svet.....vsiml jsem si ze to co clovek sni ho ovlivnuje i jak mysli...tak hodne zdaru vsem.

anonymní uživatel | 2.11.2009 - 19:23

Sasa má naprostou pravdu, potravinová alergie je nevyléčitelné a v případě anafylaktických stavů velmi vážná a těžká nemoc - balanc mezi životem a smrtí. To co tady popisuje Rudolf 100% n e n í žádná potravinová alergie. Alkohol vám nic neříká Rudolfe ? To co se stalo vám se stává obvykle notorikům... Pokud se u někoho potravinová alergie projevuje pouze vyrážkami, tak gratuluji - je to totiž ta nejlehčí forma této alergie. Sašo, držte se ! Přeju Vám jen to nejlepší, kdo ví oč jde, tak chápe.

anonymní uživatel | 12.11.2009 - 18:43

Mám podobný osud. Nejdříve z neznámých důvodů zničehonic do 15minut po celém tělě vyrážka a bodání tisíce jehliček pak rudofialové ruce a chodidla a skvrny pálily, jako ve výhni. Vyšetření, nemocnice (vicekrát) různá mazání, injekce atd. Ale mezitím jsem zjistil (během zimy) že se mi to stane i po 1 tabletce acylpyrinu, nebo biseptolu (tohleto svinstvo by se mělo zakázat!).To trvalo asi 2 roky až napadlo jednu mladou doktorku na kožním v nemocnici mě poslat na alergologické testy. A bylo to! Pyly! Dvě zimy jsem chodil na pylovou desenzibilizaci. Ta začala pomáhat. Jenže mi bylo divné, že se mi to stává vždy při nejakém oslabení organismu(většinou nachlazení)i po požití léků. Toto jsem doktorům uvedl, ale řekli mi na to ať tyto léky neberu. Jinak nic. Vzal jsem iniciativu do vlastních rukou, protože jsem toho měl dost. Zašel jsem za mým známým, který je irisdiagnostik a léčitel. Ten mi z duhovek přečetl moji zdravotní kartu a bylo to něco co se těžko poslouchá. V samém středu problémů byla velmi slabá funkčnost nadledvinek, to zn. imunita v háji!!! Doporučil mi bylinné čaje, upravit stav v zažívacím traktu (tlusté střevo) a dalších několik "potravinových doplňků" na další problémy. A také zásadně změnit životosprávu (tam jsem se také našel). Toto jsem velmi přísně dodržoval (asi 3 měsíce). Pak už mě definitivně přešla chuť na některé potraviny a styl života, který jsem předtím vedl (hlavně nervy!). Takto tyto problémy skončily asi před 20ti léty a dnes jsem na ně téměř zapomněl. Ahoj Miro

anonymní uživatel | 29.12.2009 - 17:45

Pro další informace doporučuji knihu Williama Reymonda Jedy Víme co jime? Je zde zahrnuto vše na téma potraviny. Čtivým způsobem provází čtenáře masovým problémem obezity v USA a jejím nástupu ve Francii. Dopuručuji

anonymní uživatel | 22.01.2010 - 14:00

Dobry den, Velmi zajimava diskuse. Bohuzel nemam cas ji precist celou, nicmene chci se pridat souhlasne k temer lecivemu efektu vysazeni lepku pri koznich problemech. Na mne to funguje stejne tak. K tomu bych rada dodala, ze po vysazeni skrobu - zvlast bramboroveho a kukuricneho - v jakekoli podobne se dostavil stejny vysledek - kuze se uklidnila, zacala jsem lepe spat, samovolne se mi upravila vaha. Takze doporucuji uplne vysadit mouku, brambory a kukurici v jakekoli podobe alespon na 30 dni. Zkuste, bude vam lip - treba tak dobre, ze uz se na ne ani nepodivate. Hezky den preje Petra

anonymní uživatel | 9.03.2010 - 14:54

Asi nadzvednu ze židlí dost lidí, ale za spoustu zdravotních problémů a alergií může i očkování.Věnuji se tomu již několik let a je to daleko děsivější čtení než "E".Pokud má někdo zájem a ozve se na e-mail, můžu poslat spoustu velice zajímavého materiálu.Je toho ale opradu hodně ke čtění.I zde nás masíruje reklama typu občane boj se.V Rakousku, Švýcarsku a Německu očkování povinné není, je to na volbě rodičů a neslyšela jsem, že by v těchto státech vypukly epidemie jakokoli nemoci.

anonymní uživatel | 12.06.2010 - 23:01

Důkladnou přírodní očistu od vnitřního bordelu popisuje Malachov ve svých knihách (dají se sehnat v krajských knihovnách). Účinné jsou rovněž hladovky. Je ale třeba si o tom něco přečíst od lidí, kteří je skutečně drželi (např. výše zmíněná MUDr. Partyková), s běžným doktorem se o hladovce bavit nemá valný smysl. Já jsem si hladovkami vyléčil dosti prudkou a velmi nepříjemnou sennou rýmu. Dle doktorů neléčitelnou.

anonymní uživatel | 20.07.2010 - 13:18

Dovolím si přispět svou troškou do mlýna. Potýkala jsem se se zhoršující potravinovou alergií, v čerstvém stavu jsem v podstatě nemohla konzumovat žádné ovoce ani zeleninu, ořechy a potraviny s jejich obsahem. Asi před rokem jsem změnila stravovací návyky a snažím se jíst bez smažení, bez přídatných látek, co nejjednodušší úprava a složení potravin, atd. Alergie se velice zmírnila a reakci zaznamenávám jen zcela výjimečně. Přikláním se rovněž k tomu, že někdy je to u potravin ošetřených něčím, na co jsem citlivá. Pouze v jednom případě z několika mi totiž toto léto vadily např. meruňky, jinak už je mohu normálně jíst. Rovněž celkový stav, nemocnost ap. je u mě teď lepší než dřív. Takže rozhodně to pomáhá, netvrdím, že úplně, ale ano!

anonymní uživatel | 6.09.2010 - 22:29

Zdravím Tě, dík za super článek. Já sice nejsem nějak ochromen éčky. Ale mám trochu rozumu. Podařilo se mi v sobě vyvolat panickou hrůzu z takových sraček jako je Coca-cola... od ní si kupuji jen akcie na NYSE :-). Co se týká salámu, tak ty také už nejím. Nepiji alkohol a ani nekouřím. Můj ošetřující lékař je homeopat. Již je mi 24, ale on tvrdí, že je potřeba stavět a udržovat tělo přírodními surovinami, souhlasím s ním. Tvým článkem jsem si potvrdil teorii, kterou mi do kůže vetřel můj trenér "Dělej jak myslíš, ale neboj se, to tělo ti vše jednou vrátí". Teď absolvuji tři denní stravu jen zeleninu, ovoce (očištění organismu) a mám pocit, že jsem ve stejném stádiu jako kuřák, který se chce odnaučit kouřit nebo alkoholik, který chce přestat s pitím. Narážím jen na téma vůle, není to legrace, fakt ne. Mám za sebou první den a modlím se k bohu, jsem děsně podrážděný.

anonymní uživatel | 6.11.2010 - 21:02

dobrý večer,poraďte mi prosím niekto ako jesť málo ,zdravo a nebyť stále hladný. Ďakujem

anonymní uživatel | 4.01.2011 - 21:48

velmi zajimave, dokonce souhlasim i s tim ockovanim, kdyz tatka podlehne a jde se ockovat tak je vzdycky vic nemocny cely rok nez kdyz se ockovat nejde.. a nevysvetlim mu to =o( ale stavim se proti nazorum nejist maso, od mala sem naucena ze mam chut na to co me telo potrebuje (coca-cola a podobne svinstva to urcite nejsou, a z majonezy se mi zveda zaludek) a i kdyz nejim maso moc casto tak jednou do mesice dostanu chut na krasny rizek nebo chleba ze sadlem a pod.. proste jsou v tom veci ktere clovek potrebuje, ale jako se vsim nic se nema prahanet a hnat vsechno do extremu taky neni zdrave.. kdyz to prezenete s vitaminec c tak vam je taky vblbe, a takhle je to u vseho.. poslouchejte sve telo a zdravy selsky rozum.. zdravemu zivotu zdar =o) PS: jestli se semnou chcete hadat tak predem rikam ze to jsou pouze a jenom me vlastni skusenosti ktere nehodlam nikomu vnucovat ;o)

anonymní uživatel | 4.01.2011 - 22:00

jinak pro ty co tvrdi ze alergie je nevylecitelna, je to blbost, ze 4 alergii mi prokazatelne zustala jenom jedna( bohuzel nevim jak, ale byla jsem na testech pak jsem z duvodu pojstovny byla nucena opustit alergoologa a jineho jsem si nejak nenasla, nedavno jsem temer po 7 letech byla na testech znovu a zustala mi pouze alergie na roztoce, na peri, kvetouci travy a dalsi mi uplne zmizela.. ) v testech se nic nenaslo a uvedomila jsem si ze uz mi to opravdu nevadi.. a to jsem sla na poprve na testy kvuli problemech pri kontaknu s perim, dnes jsem s nim v kontaktu a NIC mi to nedela.. zadny problem.. asi bych jenom rekla ze se zajimam o alternativni medicinu, ocistu tela a sem optimisticky nestresujicise (prevazne) clovek.. ale opet je to jen moje skusenot a muzu vas ujistit ze kdyz si budete sugerovat ze je to nevylectitelne tak se toho opravdu nezbavite.. tak hodne oprimismu a viry ve vlastni telo ;o)

anonymní uživatel | 6.01.2011 - 02:46

souhlasím s Marcelou o nebezpečném očkování. Myslím, že dnes už si každý může najít na netu dost informací. Co všechno se dá v očkovací vakcíně obdržet za dárky a jak očkovací koktejl působí na naši imunitu. Proč je u u nás ve vyspělých zemích většina lidí na něco alergická. Masově vzrůstá autoiminitní onemocnění. A kdo z toho má největší prospěch a proto propaguje co nejvíc očkování.

anonymní uživatel | 6.06.2011 - 09:18

Mam podobny nazor ako sa prezentuje na tejto stranke. Chcem len dodat jednu vec. Podarilo sa mi zbavit alergie na travy tym, ze si davam pozor na to co jem (o com sa tu uz pise) a hlavne si davam pozor, aby som neprijal bielkovinu kravskeho mlieka. V mojom pripade je to najvacsi alergen. Tak isto som sa zbavil ekzemov (s ekzemom suvisi velmi uzko aj psychicky stav cloveka).

anonymní uživatel | 30.06.2011 - 11:11

Zajímavý a uvěřitelný příběh, nesouhlasím s komentujícími, kteří píší, že problémy p. Rudolfa byly způsobeny psychickým tlakem (i když souhlasím, že stres mu jeho potíže ještě zvětšoval), určitě strava v tomto případě měla hodně velký význam. Je mi 25 let, nikdy jsem neměla zdravotní problémy, možná pouze s váhou (nikdy jsem ale nebyla nad limitem, vždy jsem podle BMI spadala do normálu). V létě 2009 jsem pracovala u jedné rodiny ve Španělsku jako au-pair a jejich přístup k jídlu (hlavně ke snídaním) se mi zalíbil natolik, že jsem po návratu do ČR začala pravidelně snídat, více pít, jíst častěji a jíst méně uzenin (teď jím max. šunku a vždy vybírám tu dražší, občas nějakou klobásu do jídla či na návštěvě), úplně jsem vyřadila paštiky, sladké pití (občas si dám někde na nějaké oslavě colu, ale jinak piju jen vodu) a začala jíst více luštěnin, zeleniny, celozrnného pečiva a tak celkově vybírám kvalitnější potraviny (přítel se to naučil taky, takže je to o to jednodušší). Za tu dobu jsem zhubla o několik kg, ale i celkově se cítím lépe. Nemám chutě na sladké (sice jím sladké, ale max. v moučnících, které připravuji doma, nebo cukr v kávě), netrpím hlady, jsem vyrovnanější. Všem opravdu doporučuji zamýšlet se nad tím, co a jak jíte (viz pořad Jste to, co jíte). Hodně mi také obzory rozšířila kniha Dr. Hnízdila - Mým marodům, která se zabývá psychosomatikou.

anonymní uživatel | 27.01.2012 - 15:50

Spotřeba tekutin denně je i pro kancelářskou krysu minimálně 3 litry denně. Sport. Vylučování potu s tím nemusí mít nic moc společného. O co hlavně jde je zbytek všech procesů v těle. 3x týdně alespoň 60 minut sportu je též minimum potřebné pro udržení těla ve správné funkčnosti. Že vám to neřekl žádnej "borec" (rozumnějte maloměstskej debil, kterej se zajímá jen o sebe) neřekl, to se moc nedivím. Existují lidé, kteří něco dokáží. Bohužel je jeich le velmi málo, jelikož většinu lidí, co na to mají, potopí zbytek společnosti. S pozdravem nějakej debil, kterej si aspoň uvědomuje tuhle debilitu

karča | 28.01.2012 - 00:12

"Milý pane Trotl":-)Jediné, co Vás ctí a zároveň omlouvá, je, že si uvědomujete vlastní debilitu. Zdravím:-)

anonymní uživatel | 24.09.2012 - 21:22

Plně souhlasím s postupem samoléčby a to nejen alergie, ale téměř všeho. Přidávám pro imunitní systém celou řadu vitamínů "B" a netřeba navštěvovat farmaceuty dotované nenasytné lékaře.

anonymní uživatel | 23.11.2012 - 12:47

Něco užitečného nejen pro alergiky: http://www.zdravi-az.cz/

anonymní uživatel | 23.11.2012 - 18:50

Úžasný článek :) J8 mám problém, že jsme alrgická na moč a sliny zvířat a přitom miluji zviřata a furt vymýšlím, cestičku k nim... pořizuji si různé plazi,a le to není potkan, nebo vačice :) úžasná chlupaťoučká stvoření. J8 jsem si vždycky kladla otázku, že proč ti lidi co se vůbec neehejbaj a s prominutím žerou co chcou tak jsou zdaraví jka řípa.. A já která jím zeleni a ovoce, piju 3 litry denně mám ráda sport a piji bylinkové čaje mám miliony problému a to nemluvím o neustálé senné rýmě :/ je to hnus být furt zahleněná :/ už ani nevím co mám, dělat doktoři furt jste zdravá nic vám není,a le já vím, že semnou není něco v pořádku :(

anonymní uživatel | 12.02.2013 - 18:19

Dnešní doktoři nám už v ničem skoro nepomůžou, nebo spíš nevědí...??!! to je otázka, kromě toho že mám alergii na pyl, roztoče, psí srst, zkřížená alergie na zeleninu a ovoce, laktózu,zkřížená alergie na mouku, luštěniny, a na závěr na ořechy...musím to hlásit u všech doktorů, má doktorka mi řekne že se tomu musím striktně vyhýbat, že mi to může jednou zabít...tak se tomu vyhýbám...leč to jde..ale je to těžkéé..vždyť nemůžu skoro nic. Věčně jsem napuchlá, oteklá, unavená a nebo nabroušená, Lítám po doktorech jak idiot...navíc mi má krásná alergie napadá štítnou žlázu, takže ta mi vynechává...musí se to léčit abych jednou mohla mít děti... v únoru minulého roku jsem potratila..a díky tomu se vše začlo hýbat otázky proč a co...alee slečno máte v sobě hoodně alergenůů..odpověď nedá se s tím nic dělat..proti alergii na potraviny není léku...ale nikdo mi přesně nedokáže říct co mám jíst, vezmu si rajče, oteče mi jazyk a svědí mě celá pusa...napiju se mléka strávím hodinu na toaletě..a nemluvě o ořechách ...věčně kýchám, mám sennou rýmu, prášky beru, ale kolikrát si musím vzít dva..alergii jako takovou bych brala..ale potravinouvou..všude je mléko, máslo, sýr a já to nesmím..mouka?? jeden den si vezmu rohlík a nic se neděje..druhej den sotva dýchám a jsem nafouklá jako kdybych snědl celé koleno naráz a ne jeden rohlík...:/ je to šílené..

anonymní uživatel | 18.03.2013 - 23:52

Zdravím. Ano, zdravotnictví si nás přece musí udržet nemocné!!! Přece je tržní!! Z čeho by asi doktoři a farmaceutické firmy žili!! Díky za návod. Já se potýkám s alergii už víc než 20 let! Mám hrozné břišní koliky, ztížené dýchání, rýmu, otoky. Jednou se ukáže, že jsem alergická na léky, psí chlupy včelu prach,potraviny... Ale za rok to už není pravda a moje problémy se stále stupňují, výsledky jsou negativní. Tak jsem odkázána k psychiatrovi- ten řekne, že to psychické není a celý kolotoč se opakuje a já trpím jak zvíře! Dnes jsem alergická na chemii! A ta je všude. Ale hlavně už jsem alergická na doktory a už jim nevěřím!! Dík, zkusím to s vodou,pocením a bylinkama.

anonymní uživatel | 8.06.2013 - 22:35

Ahoj Rudolfe.. Je mi 24 a dva roky bydlim v Praze... Původně jsem bydlela v 10tisícovém městě, ale prostě mládí a lepší práce mě přitáhla do milované Prahy.. No a tak nějak postupně to začalo, když si proberu tu minulost za dva roky... Nejdřív to začlo tím, že se mi občas na 1-2 prstech u ruky udělaly takové malé puchyřky, které natekly a naplnily vodou.. pak za nějaký čas opět tento problém, plus ještě vyrážka nad kotníkem, za pár měsíců se k tomu přidala na druhé noze vyrážka na holeni. Trochu mi to připomíná exzem.. ale když se za tím ohlédnu, většinou je to určitě reAkce na ty slavný éčka, které mi taky nikdy nevadily... Dneska me navštívil rudy teplý flek od krku k rameni :-/ale už je to lepší... Takže už si ordinuji hodně čisté vody a zítra jdu běhat... Hodně štěstí všem, co mají problémy s kůži... Např. me nic jiného nevadí, se sebou jsem spokojena, mam super práci, přátelé, auto, ale ta kůže...... Ach jooo...

anonymní uživatel | 5.08.2013 - 12:52

Vážení alergici,jsem jeden z vás.Jsem alergický údajně na pelyněk a to již od roku 1968.Dnes jsem již kupodivu v důchodu,což jsem ani nečekal.Celá léta jsem v sezoně trpěl,když jsem nemohl dýchat a o rýmě ani nemluvím.Užíval jsem různé Ventoliny,Beroteky,Simbikorty,Pulmikorty atd.Kdo tohle všechno nezažil,ten nikdy neuvěří co je to jen rýma.Dnes je to již lepší ale to jen proto,že jsem byl dvakrát u moře. Zkuste kdo můžete si zajet také k moři. Ony ty veškeré léky mají vedlejší ůčinky a to není dobré.

anonymní uživatel | 15.09.2013 - 22:04

Jen malinký příspěvek. Jsem z malého města a v 18 jsem šla na vejšku do Prahy. POMALINKU, nenápadně jsem začala mít ucpaný nos, nic víc, jen toto, ale mě to štvalo. Postupně se stav zhoršoval a za 10 let jsem bez kapesníku nevyšla z domu. Pak jsem žila rok v Irsku, trochu se stav zlepšil, ale já se opět stěhovala zpět do Prahy. Opět stejný scénář. Pak jsem se odstěhovala na Totál-vesnici, kde lišky dávaj dobrou noc, je skvěle čistý vzduch,nádherná příroda a dneska, po třech letech při čtení Vašich článků jsem si uvědomila, že ani nevím, kdy naposledy jsem smrkala! Jím pořad stejně zdravě, piji to samé co dříve, hýbu se stejně, ale prostředí je mnohem čistší. Chci říct, že je jedno, co nás trápí, ale myslím si, že pokud se budeme snažit žít každý den o malinko zdravěji, že se nám tělo odvděčí. Třeba jen malinko, ale každá, byť malá změna k lepšímu nám za to stojí. Je skvělé, že díky takovým webům jako je tento čím dál víc lidí přemýšlí, jak zkvalitnit svůj život a žít zdravěji.

anonymní uživatel | 15.09.2013 - 22:16

Jani moc krásně jste to napsala, také si to myslím a už není co dodat, snad jen moji zkušenost. Mě alergie začala poté co jsem začala chodit na střední, čili z vesnice do velikoměsta. Poté co jsem školu dokončila se mě alergie na pyl po dvou letech o dost zmírnila, dnes co už mám 8 let po škole jsem nekýchla při květu ani nepamatuji, bydlím v přírodě, snažím se jíst zdravě, někdy ovšem zhřeším :).

anonymní uživatel | 16.09.2013 - 22:24

Dnešní doba je jedová.všude plno éček a další chemie v lécích-ALERGIE JE JENOM OBRANA ORGANIZMU-dá se odstranit.Nutná je detoxikace organizmu,dieta bez lepku,cukru a mléka a dát si do pořádku střevní floru-to doktoři neřeší-užívat probiotika s prebiotikama-vše je vyvoláno špatnou imunitou a nezdravou stravou.Dnes jsem bez alergie a bez léků-je to ZÁZRAK-tak se už zamyslete co jíte-všude ve stravé je jenom jed už se o tom všude píše.PŘEJI HODNĚ ZDRAVÍ

anonymní uživatel | 23.05.2014 - 13:12

Mě osobně tedy přechod na zdravou stravu nijak nepomohl. Stejně i můj syn, od malička jedl jen potraviny bez éček, dávali jsem si pozor, co jí. A teď, ve 4 letech má alergii. Vrstevníci do sebe tlápají cokoliv a alergii nemají. Bohužel to není jenom o stylu života a stravování.

Přidat komentář

Nejnovější články

Jíst zdravě neznamená jíst draze

Káva o čtvrté - diskusní pořad Českého rozhlasu - stanice Dvojka.

Co nám (ne)říká Nutri-Score

Snaha o zjednodušení orientace v nabídce potravin je mnoho a hlavně v každé…

Nesmysl nebo pravda?

Kyselinotvorné a zásadotvorné potraviny, skutečně nám změní pH těla? Jak je to…
Novinky, akce, recepty a mnoho dalšího
pravidelně ve vašem emailu
Chcete vidět jak náš newsletter vypadá?